کلاس های فوق برنامه

صفحه اصلی » کلاس های فوق برنامه

کلاس های فوق برنامه

کلاس

 

رباتیک:

robatic

افزایش مهارت های حرکتی دقت و تمرکز و همچنین آشنایی کودکان با مهارت های فنی و ابداعی

با در نظر گرفتن کاربرد روزافزون علم روباتیک در زندگی روزمره و رشد سریع این دانش در کشورهای پیشرفته، آموزش این علم به دانش آموزان و علاقه‌مندان اجتناب ناپذیر می‌نماید.
در این راستا مدرسه منتظران با هدف پرورش خلاقیت و شکوفایی استعدادها و همچنین بالا بردن توان علمی و مهارتی افراد، برای هر گروه سنی برنامه آموزشی متناسب با آن گروه مهیا نموده است.

به رأی اغلب کارشناسان کودک و نوجوان ، امروز آموزش رباتیکی از بروزترین و نوین ترین روشهای ایجاد خلاقیت و شکوفایی استعدادها در سنین 3 تا 7 سال است. هنوز هستند عده ای از والدین که گمان می کنند کودک در این سن می بایست تنها به تفریح و بازی بپردازد. ما نیز با این صحبت، بدون قید تنها موافقیم. لیکن آیا نمی توان در دل بازیهای کودکانه، علومی را به فرزندانمان بیاموزیم که در آینده با آن سر وکار دارند و ناگزیر روزی به آن محتاج خواهند شد.

مطمئنا نگاه سطحی و لحظه ای امروز ما، نمی تواند پاسخ مناسبی به سوالات و رفتارهای نوجوانیشان باشد. بدون شک  دنیای 2020 که در آن کودکمان جوانی برومند گشته, رایانه و تکنولوژی رباتها حرف اول را می زند. بازی امروز فرزندانمان با رباتها و لوازم آن از سویی باعث سرگرمی و  پر کردن اوقات فراغت آنها در این سن و از سوی دیگر ذخیره آینده ای روشن  برای فردای آنهاست.

در این دوره هاکودکان با چرخ ها، گیربکس ها، سازه ها ، ابزارهای حرکتی مقدماتی مانند موتورها و نیز ساختار مکانیکی رباتها آشنا می شوند. ضمنا در دل مطالب آموزشی، با رنگها، اعداد در قالب کار با ادوات ربات آشنایی بیشتری پیدا کرده و برنامه آموزشی  طوری طرح ریزی گردیده که در کنار ساخت ربات با مواردی چون اشکال هندسی، ساعت و دقیقه و … نیز بیشتر ارتباط برقرار نمایند.

(لازم به ذکر است این آموزشها در سطوح ابتدایی، راهنمایی و متوسطه با رباتهای آموزشی و ساختار متفاوتی در سراسر کشور در حال اجراست.)

تقویت هوش و حافظه:

hoosh366356

روش های نوین و روز دنیا برای تقویت حافظه کوتاه مدت بازیابی اطلاعات تقویت قوه هوشبهر

هوشبهر یا ضریب هوشی را اگر بخواهیم به صورت مختصر تعریف کنیم توانایی و سرعت یادگیری مسائل مختلف هست. قبلا تصور می شد این توانایی یک توانایی موروثی هست به این صورت که کودک در صورتی باهوش می شود که پدر و مادر باهوشی داشته باشد. با تحقیقات جدید ثابت شد که می شود با آموزش های خاص هوشبهر را افزایش دادو به طوری که الان داشمندان و محققان روانشناسی فعال در ضمینه هوش اذعان دارند که هوش 50% ارثی و 50%  به عوامل محیطی بستگی دارد. به همین منظور روش های خاصی ابداع کردند که  با آن بتوان هوش کودک را تقویت کرد. ما این روش ها را به صورت پله پله در مدرسه اجرا می کنیم تا هوشبهر دانش آموزان افزایش پیدا کند.

همچنین در مورد حافظه که توانایی بازیابی اطلاعات است، ما با کلاس های آموزشی قدرت دقت و تمرکز را بالا برده همچنین سیستم بازیابی اطلاعات را تقویت می کنیم.

این برنامه ها و روش توسط اساتید مجرب آموزشی و روانشناسی به صورت اختصاصی برای مدرسه منتظران تهیه و تنظیم شده و هزینه زیادی صرف این پروژه شده. از همین رو برای حفظ اطاعات آموزشی، اجرای این طرح فقط توسط آقای مجتبی فرید (مشاور و استاد دانشگاه و آموزش و پرورش) مشاور و روانشناس این مدرسه بوده و کار آموزش این کلاس ها به عهده ایشان هست.

استعدادیابی:

استعداد

اجرای آزمون های مختلف برای کشف استعداد های خاص دانش آموزان و پرورش آن و رفع نقاط ضعف

هر انسان با استعداد های خدادادی خاصی به دنیا می آید. این استعدادها مربوط به عوامل شخصیتی بوده و در هر فردی متفاوت است. انسان نسبت استعدادهای خود می تواند کار های خاصی را بهتر از دیگران انجام دهد و در این کارها موفق شود. کشف استعداد و توانایی های ذاتی یکی از مهمترین مسائل زندگی هر فرد می باشد و همچنین یکی از معضل های بزرگ زندگی هر فرد. این که دانش آموزان برای انتخاب رشته دبیرستان واقعا سردرگم هستند و همچنین در مورد انتخاب رشته دانشگاه. این موضوع اینجا بیشتر نمود پیدا میکند که متاسفانه در کشور ما طبق آمار محققین 90% دانشجویان رشته تحصیلی خود را دوست ندارند. همچنین آمار تغییر رشته ها نیز این موضوع را ثابت می کند.

ما با شناخت این مشکل در صدد رفع این مشکل برای دانش آموزان هستیم به این صورت که از سنین پایین با شناخت استعدادهای دانش آموزان به آنان در رشد هرچه بیشتر این استعداد کمک کرده و همچنین نقاط ضعف ایشان را شناسایی و در صدد رشد این نقاط بر آمده ایم. که با این عمل دانش آموز کم کم به نقاط ضعف و قوت خود و همچنین به علایق خود پی برده و در همین راستا قدم در راه پیشرفت میگذارد.